Slik logger du inn

Vi får av og til spørsmål om hjelp fra abonnenter som ønsker hjelp til innlogging i Bestestova, som gir tilgang til alle artikler på nettsiden. Her prøver vi å svare på de vanligste spørsmålene. Men nøl ikke med å kontakte oss på kundeservice@bunad-magasinet.no hvis du trenger hjelp!

Den nye nettsiden vår inneholder mye gratis innhold som er åpent for alle, men de fleste av artiklene våre fra tidligere utgaver av Magasinet BUNAD krever at du er abonnent og logger inn i Bestestova. Du trenger ikke å logge inn for å handle i nettbutikken.

Hvis du er abonnent og vil lese artikler fra bladet på nett, må du logge inn. Du kan velge mellom to måter å logge inn på: med e-post eller med Facebook.

Hvis du logger inn med e-post, sjekker systemet vårt e-postadressen du oppgir mot vårt kunderegister. Det er derfor viktig at du logger inn med den adressen du oppga til oss da du tegnet abonnement. Systemet klarer ikke å forstå hvem du er hvis du bruker en annen adresse. Om du ikke får tilgang med e-post, anbefaler vi derfor å prøve på nytt med en annen adresse hvis du har flere. Noen få abonnenter mangler vi dessverre e-postadresse til i kunderegisteret, og dette vil også føre til at du ikke kan logge inn. Hvis dette gjelder deg, ordner vi det raskt hvis du kontakter oss på kundeservice@bunad-magasinet.no eller via melding på Facebook.

Hvis du logger inn med Facebook, spør vårt system Facebook automatisk om ditt navn og e-postadresse, og sjekker begge deler mot vårt kunderegister. For at dette skal virke må enten navn eller e-postadresse stemme eksakt med det som er registrert hos oss. Hvis du har flere e-postadresser, er det derfor lurt å oppgi til oss den e-postadressen du bruker på Facebook. Hvis vi ikke har registrert den e-postadressen Facebook oppgir for deg, sjekker vi navnet på Facebook-kontoen mot vårt register. Dette må også stemme eksakt. Hvis du da for eksempel bruker et kjælenavn eller en yrkestittel som del av navnet ditt på Facebook, klarer vi ikke å logge deg inn. Hvis for eksempel Kari Nilsen er abonnent i vårt register, men heter "Bestemor Kari Nilsen" eller "Kari bunadgær'n Nilsen" på Facebook, så forstår ikke vår datamaskin at det er samme person. Hvis dette gjelder deg, kan du løse problemet ved å logge inn med e-post (se forklaring over) eller sende melding til oss med den e-post-adressen som Facebook har registrert på din profil.

Til slutt vil vi nevne at vi av og til får meldinger fra folk som har problemer med nettsidene våre, inkludert nettbutikken vår, fordi de bruker en gammel nettleser. Nettsidene våre er avhengige av en god del moderne teknologi, og vil derfor fungere best hvis nettleseren din er oppdatert til nyeste versjon. Vi anbefaler å bruke en moderne nettleser, for eksempel Edge, Chrome, Opera, Firefox, Safari og lignende, og alltid oppdatere til nyeste versjon når datamaskinen din anbefaler det.

Vi gjør oppmerksom på at Internet Explorer fra Microsoft er en utdatert nettleser som gikk ut av produksjon for mange år siden. Den er ikke egnet til surfing på moderne nettsider eller nettbutikker, og vil føre til problemer med både sikkerhet og funksjonalitet på mange nettsteder og butikker, inkludert våre. Alle nye PC-er med Windows leveres i dag med Edge, som fungerer mye bedre.

Handlekurv

Handlekurven er tom